FASTAR!?

När jag läser olika bloggar som handlar om just viktminskningar så har jag märkt att det är väldigt många som har börjat med att FASTA. Alltså inte äta någonting alls på en hel dag (vet dock ej om de följer det islamska sättet och äter endast 1 gång per dag). Vissa fastar t.o.m i flera dagar i sträck.  och hur fan kommer det sig? Sen läser man om att de svimmar tack vare det. Visst om du vill fasta så gör det. Fine. Men var försiktiga.

Ifall ni äter bra och tränar kommer ni också att tappa vikt snabbt, förbränna mer kalorier än vad man äter. Ifall man "bantar" behöver man ju inte svälta sig själv och man behöver inte var hungrig.Det är okej att vara mätt. Jag tycker alla vi borde satsa på ett mycket mer hälsosamlivstil (jag har en lång väg dit haha). Vi behöver inte satsa på att få en ätstörningen (det känns som att allt för många tjejer vill få en ätstörningen för att tillslut kunna bli smala). Man kan gå ner på andra sätt men ändå må bra.

PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0